Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gwiazdy i osobistosci WRC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Off Topic / Strefa Rajdów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mierzej
Emeryt



Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 3:08, 30 Sty 2008    Temat postu: Gwiazdy i osobistosci WRC

Aby uatrakcyjnic korzystanie z forum a jednoczesnie zeby nie bylo zbyt duzo spamowiska zaproponuje temat ktory w moim mniemaniu bedzie dosc konsruktywny, rzeczowy a zarazem dla prawdziwego pasjonata WRC dostarczy duzo radosci.

Mianowicie kazdy z uczestnikow bedzie mial mozliwosc opisania swojego idola, wielkiej osobistosci ze swiata WRC.
Pamietajcie gwiazdy nie moga sie dublowac...ustalcie kto jakiego. Opisana ma byc Historia strartow, jego najwieksze sukcesy oraz charakterystyka postaci.



Zycze milej i udanej zabawy, Mierzej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł J.
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Sob 14:56, 02 Lut 2008    Temat postu: Sebstian Loeb

<b> Sebastian Loeb </b>

Sebastien Loeb jest na najlepszej drodze, aby zostać najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym w historii. Już dołączył do Juhy Kankkunena i Tommi Makinena, którzy mają na koncie po cztery tytuły mistrza świata. A przed Francuzem jeszcze kilka ładnych lat ścigania.

Mało tego, Francuz zdobył te tytuły w ciągu kolejnych czterech lat, a tego dokonał już tylko Makinen. Poza tym Seb w prawie stu startach 60 razy wizytował podium, z czego 36 razy wygrał. Najbardziej obfity pod tym względem był sezon 2005, kiedy to zdeklasował konkurencję, odnosząc 10 zwycięstw, w tym sześć z rzędu!

Sebastien całe życie związany był ze sportem. Jednak jako nastolatek uprawiał... gimnastykę. I był w tym całkiem dobry. Czterokrotnie wywalczył tytuł Mistrza Alzacji, raz udało mu się zająć piąte miejsce w Mistrzostwach Francji. Całe szczęście, że z czasem złapał rajdowego bakcyla i zajął się tą dyscypliną na dobre. Jednak jak to zawsze bywa, były wzloty i upadki.

Rajdową karierę Loeb rozpoczął w 1995 roku za kierownicą Peugeota 106. Dwa lata uczestniczył w "Rajdzie Młodych" organizowanym przez Peugeota i dwukrotnie dotarł do finału. W Mistrzostwach Świata debiutował natomiast na Korsyce'99 i od razu wygrał klasę A6. Seb zatem w błyskawicznym tempie poznawał i pokonywał kolejne szczeble rajdowego rzemiosła.

O Loebie naprawdę głośno zaczęło być w roku 2000, kiedy to Francuz dosiadł mi.in. Corollę WRC i Citroena Saxo Super 1600. Poza tym w mistrzostwach Francji fantastycznie radził sobie za kierownicą Renault Megane Maxi i Citroena Xsary Kit-Car. A wszystkim, którzy wysuwali tezę, że Loeb to kierowca tylko i wyłącznie asfaltowy, Francuz utarł nosa, wygrywając Szutrowe Mistrzostwa Francji.

W 2001 roku za kierownicą Saxo w cuglach wygrał klasę Super 1600. Rok później zwyciężył w pierwszym rajdzie zaliczanym do WRC. Sztuki tej dokonał w Niemczech, gdzie do tej pory jest niepokonany. Sześć zwycięstw z rzędu w jednym rajdzie... To mówi samo za siebie.

Już jako etatowy kierowca Citroen Sport, w sezonie 2003 odniósł trzy zwycięstwa i zdobył wicemistrzostwo świata. Następny rok był przełomowy dla 29-letniego wówczas Francuza - pierwszy tytuł był początkiem marszu po cztery kolejne mistrzowskie korony.

Jak się później okazało, kolejny sezon był jeszcze bardziej owocny. Niczym za najlepszych czasów Michael Schumacher, Francuz absolutnie zdominował sezon, zdobywając na koniec aż 56 punktów więcej, od drugiego Marcusa Gronholma. Był najszybszy w 10 z 16 eliminacji, w tym aż sześć razy z rzędu!

Sebastien należy do grona urodzonych pod szczęśliwą gwiazdą. Ani razu nie zaliczył "porządnego" dzwona w stylu Colina McRae, nie miał większych kontuzji, poza jedną, czy problemów technicznych z rajdówkami. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby gnał do przodu, bił kolejne rekordy i zapisał się na annałach tego sportu literami największymi z możliwych.

Wspomniałem o kontuzji. Pod koniec 2006 roku Francuz nabawił się urazu podczas wycieczki rowerowej, co przyczyniło się do braku Xsary z numerem 1 na starcie czterech ostatnich rund sezonu. Pojawiła się szansa dla Gronholma który w tym momencie tracił do Loeba 35 pkt. Ostatecznie zdobył ich 34, co było równoznaczne z trzecią koroną dla Seba. Warto przypomnieć, iż do momentu feralnego upadku Francuz w 12 rajdach zaliczył osiem zwycięstw i ani razu nie zszedł poniżej drugiego stopnia podium! Skuteczność doprawdy nieprawdopodobna.

Nie ma nic piękniejszego dla kibiców niż walka dwóch równych siebie kierowców o tytuł. Od pierwszego do ostatniego odcinka. Tak właśnie było w minionym roku. Czas więc prześledzić to co za nami. A za nami jeden z najbardziej pasjonujących sezonów w historii. Walka trwała do końca, jednak statystyki nie pozostawiają złudzeń kto zasłużył na koronę - 8 zwycięstw Loeba, przy 5 Gronholma, 13 podium Francuza, przy 12 Fina, 102 wygrane oesy Seba, przy 76 Marcusa. Decydujących okazało się ostatnich pięć eliminacji, gdzie Loeb wygrał trzykrotnie, a Gronholm ani razu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paweł J. dnia Sob 14:57, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lol
Były uczestnik ligi



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bąków dolny city;p

PostWysłany: Sob 15:53, 02 Lut 2008    Temat postu:

Marcus Grönholm

Imię i nazwisko Marcus Grönholm
Kraj Finlandia
Urodzony 5 lutego 1968
Obecna seria
Seria Rajdowe Mistrzostwa Świata
Zespół BP-Ford WRT
Samochód Ford Focus RS WRC 07
Pilot Timo Rautiainen
Sukcesy

1988 — Rajdowy Mistrz Finlandii Juniorów
1989 — Rajdowy Mistrz Skandynawii gr. N
1990 — Rajdowy Mistrz Finlandii gr. N
1994 — Rajdowy Mistrz Finlandii gr. A
1996 — Rajdowy Mistrz Finlandii gr. A
1997 — Rajdowy Mistrz Finlandii gr. A
1998 — Rajdowy Mistrz Finlandii gr. A
2000 — Rajdowy Mistrz Świata
2002 — Rajdowy Mistrz Świata

Marcus "Bosse" Grönholm (ur. 5 lutego 1968 w Kauniainen), fiński kierowca rajdowy, od sezonu 2006 startujący w zespole BP Ford. Jest synem rajdowego mistrza Finlandii, Ulfa Grönholma.

Jego pilotem jest Fin Timo Rautiainen. Marcus Grönholm jest dwukrotnym rajdowym mistrzem świata WRC z lat 2000 i 2002. Jego debiut miał miejsce w Rajdzie Finlandii w 1989, a pierwszy raz wygrał w 2000 w Rajdzie Szwecji. Do końca sezonu 2005 wygrał 18-krotnie i zdobył 392 punktów.

14 września 2007 roku zapowiedział, że po sezonie 2007 skończy karierę

Sezon 2005

W sezonie 2005 zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalniej zdobywając 71 punktów. Dwa razy zajmował pierwsze miejsca: w Rajdzie Finlandii oraz w Rajdzie Japonii.

Sezon 2006

W sezonie 2006 zanotował trzy zwycięstwa: w Rajdzie Monte Carlo, w Rajdzie Szwecji oraz w Rajdzie Grecji. Na cztery rajdy przed końcem jego główny rywal, Sebastien Loeb, złamał rękę i nie mógł startować już do końca sezonu. W tym momencie Grönholm tracił do niego 35 punktów, nie wykorzystał jednak szansy i odrobił tylko 34 punkty, przez co nie zdobył tytułu mistrza. Ostatecznie ze 111 punktami zajął 2. miejsce.

Sezon 2007

W swoim ostatnim sezonie Grönholm wygrał pięć rajdów. Prowadził do przedostaniej rundy w Irlandii, gdzie wypadek przekreślił jego szanse na mistrzostwo. Ostatecznie Fin ponownie zajął drugie miejsce za Sebastienem Loebem.

Wygrane rajdy w Rajowych Mistrzostwach Świata
]LP. Rajd Sezon Pilot Samochód
1 49th International Swedish Rally 2000 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
2 30th Rally New Zealand 2000 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
3 50th Neste Rally Finland 2000 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
4 13th Telstra Rally Australia 2000 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
5 51st Neste Rally Finland 2001 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
6 14th Telstra Rally Australia 2001 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
7 57th Network Q Rally of Great Britain 2001 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
8 51st Uddeholm Swedish Rally 2002 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
9 30th Cyprus Rally 2002 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
10 52nd Neste Rally Finland 2002 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
11 32nd Propecia Rally New Zealand 2002 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
12 15th Telstra Rally Australia 2002 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
13 52nd Uddeholm Swedish Rally 2003 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
14 33rd Propecia Rally New Zealand 2003 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
15 23º Rally Argentina 2003 Timo Rautiainen Peugeot 206 WRC
16 54th Neste Rally Finland 2004 Timo Rautiainen Peugeot 307 WRC
17 55th Neste Rally Finland 2005 Timo Rautiainen Peugeot 307 WRC
18 2nd Rally Japan 2005 Timo Rautiainen Peugeot 307 WRC
19 74ème Rallye Automobile Monte-Carlo 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
20 55th Uddeholm Swedish Rally 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
21 53rd Acropolis Rally 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
22 56th Neste Oil Rally Finland 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
23 7th Rally of Turkey 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
24 36th Propecia Rally New Zealand 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
25 62nd Wales Rally GB 2006 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
26 56th Uddeholm Swedish Rally 2007 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
27 4º Supermag Rally Italia Sardinia 2007 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
28 54th BP Ultimate Acropolis Rally of Greece 2007 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
29 57th Neste Oil Rally Finland 2007 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 07
30 37th Propecia Rally New Zealand 2007 Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 07


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mierzej
Emeryt



Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 23:38, 13 Lut 2008    Temat postu:

Tommi Antero Mäkinen (ur. 26 czerwca 1964 w Puuppola), były fiński kierowca rajdowy, czterokrotny mistrz świata.

Karierę rozpoczął w 1985 roku za kierownicą Forda Escorta RS 2000 w rajdzie Nokia Rally.
W Rajdowych Mistrzostwach Świata debiutował w 1987 w Rajdzie 1000 Jezior w Finlandii.
Pierwsze zwycięstwo w tym cyklu odniósł w tym samym rajdzie w 1994 roku za kierownicą Forda Escorta Coswortha.
Po tym sukcesie fabryczny zespół Mitsubishi zaproponował mu starty za kierownicą modelu Lancer Evo.
Z tym zespołem odniósł swoje największe sukcesy zdobywając w latach 1996-99 cztery z rzędu tytuły Mistrza Świata WRC.
Tylko dwóch kierowców w historii może poszczycić się taką liczbą tytułów (drugim jest Juha Kankkunen), natomiast jest jedynym, który był mistrzem przez cztery lata z rzędu.
Z zespołem Mitsubishi był związany do 2001 roku.
Od sezonu 2002 związał się z ekipą Subaru.
Ostatni raz wygrał w roku 2002 w Rajdzie Monte Carlo.
Ostatni raz wystartował w rajdzie zaliczanym do Mistrzostw Świata w Rajdzie Wielkiej Brytanii w 2003 roku.
Po tym sezonie zakończył swoją karierę sportową.
Podczas startów w Mistrzostwach Świata wygrał 24 rajdy zaliczane do tego cyklu, co daje mu piąte miejsce w klasyfikacji wszech czasów (za Sebastienem Loebem, Carlosem Sainzem, Marcusem Grönholmem i Colinem McRae).
Obecnie prowadzi firmę budującą i serwisującą samochody rajdowe.

Charyzmatyczny, zawsze usmiechniety fin byl najlepszym kierowca u schylku starego wieku...
Dla wielu zapomniany przez wielu wychwalany zostanie zawsze w panteonie slaw WRC.
Ostatnim wygranym przez niego rajdem jest najstarszy i najbardziej prestizowy Rajd Monte Carlo(2002 rok).
Odszedl z tego sportu jako wielki kierowca w 2003 roku po 18 latach ścigania. Obecnie wciaz ma stycznosc z samochodami...


Wygrane rajdy w Rajdowych Mistrzostwach Świata:
Rajd Finlandii – 1994
Rajd Finlandii – 1996
Rajd Szwecji – 1996
Rajd Safari – 1996
Rajd Argentyny – 1996
Rajd Australii – 1996
Rajd Finlandii – 1997
Rajd Argentyny – 1997
Rajd Portugalii – 1997
Rajd Hiszpanii – 1997
Rajd Finlandii – 1998
Rajd Szwecji – 1998
Rajd Argentyny – 1998
Rajd Australii – 1998
Rajd San Remo – 1998
Rajd Monte Carlo – 1999
Rajd Szwecji – 1999
Rajd San Remo – 1999
Rajd Nowej Zelandii – 1999
Rajd Monte Carlo – 2000
Rajd Monte Carlo – 2001
Rajd Safari – 2001
Rajd Portugalii – 2001
Rajd Monte Carlo – 2002


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mierzej dnia Śro 23:39, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Off Topic / Strefa Rajdów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin